10 iunie 2021 — Dezbateri culturale

mini-Cafeneaua critică on-line #37 | Mirela Trăistaru și Ion Bogdan Lefter

Invitata de astăzi a „mini-Cafenelei critice” on-line este Mirela Trăistaru, absolventă de design vestimentar și de pictură, care a vernisat peste 50 de expoziţii personale în România, Statele Unite, Elveţia, Olanda, Austria, India, Coreea de Sud și Egipt și a participat la peste 110 de expoziţii colective. A lucrat cu regizori celebri precum Lucian Giurchescu, Alexandru Tocilescu, Ion Lucian, Chris Simion și Gelu Colceag, realizând costumele și decorurile pentru spectacole importante. Pe lângă scenografie, decoruri, costume, body painting, show-uri de fashion și artă, este și grafician și curator. Amfitrion: Ion Bogdan Lefter.

„A trebuit să mă reinventez. Sunt un artist care se mișcă mult. Pe 13 martie mă întorceam în România din Elveția, iar pe 14 martie intram în lockdown. Până în luna octombrie ar fi trebuit să am nouă expoziții, în nouă țări, pe patru continente. Le-am anulat. Mergeam zilnic la atelier în perioada de lockdown, chit că starea mea nu era de creație, ci mai mult una de meditație, de introspecție. Îmi găseam de lucru acolo. Cred că în perioada aceasta se accentuează caractere. Cei buni și frumoși sunt mai buni și frumoși, cei nervoși sunt și mai nervoși. Cred că ascute ceva în noi povestea asta. Mie îmi plac oamenii. Bunicii mei, părinții mei, au avut întotdeauna ușile larg deschise pentru absolut toată lumea. Orice trebuia așezat la masă. Nimeni nu pleca acasă cu mâna goală. Acum, cred că încep ușor să se miște lucrurile, timorat, adevărat, dar se mișcă. Cel mai trist lucru mi se pare faptul că s-a oprit școala copiilor. Nepoțica mea locuiește în Elveția și au avut numai două săptămâni de on-line. Pe toată durata pandemiei a fost la școală. Să faci școală on-line e un fel de surogat, nu o școală adevărată”, mărturisește Mirela Trăistaru.

Cafeneaua critică este inițiată și realizată de criticul Ion Bogdan Lefter, profesor la Facultatea de Litere a Universității din București.

Urmăriți mini-Cafeneaua critică aici: